Jäkla skitmåndag!

I morse när jag åkte till jobbet spöregnade det ute och när jag hade kört ca 1 km så började vindrutetorkaren hoppa fram över rutan.
Jag började veva med spaken fram och tillbaka i hopp om att den skulle skärpa till sig och efter en kort stund stannade den högra helt och hållet men den på min sida fortsatte vifta.
Då valde jag att ta vägen genom stan istället för att köra Essingeleden runt Stockholm så att om den andra också la av så skulle jag inte tvingas stanna på motorvägen.
Där var det sjukt mycket bilar och låååånga köer och jag rullade framåt i 8-10 km/h.
I början på Klarastrandsleden så blir det helt stopp i trafiken och jag står helg stilla när, pang, bilen tar ett skutt framåt.
Jag blev påkörd av en snubbe som missade att jag stod helt stilla!
Sammanfattning: ett försäkringsärende som någon annan får stå för och byte av torkare, till en kostnad av (i värsta fall) 5200 kronor!
Toppen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback