Skepp o´hoj!


Våra fina grannar, Lasse & Kicki, har en segelbåt och helgen som var fick vi åka med på en tur.
De ville gärna åka ut fredag - söndag, men då jag var upptagen i fredags så blev det bara en övernattning.



Herman var såklart taggad och har sett fram emot detta länge. Vi hade hoppats på sol och vindfritt men fick regn och kulingvarning.



Men, med en sydväst och rätta kläder så var det mycket trevligt ändå.





Kakmonstret fick såklart följa med!



Jag var, som kanske syns, lite trött men glad ändå!



Dalarö, om jag kommer ihåg rätt!





Skutan var mycket större än jag hade förväntat mig, 11 meter lång, 17 meter hög och 7 sovplatser.



Vi la till vid Mörtö Bunsö, där vi även övernattade, vid en naturhamn.





Herman hade med sig sitt kastspö men han fick "tyvärr" ingen fisk. Han lyckades dessvärre tappa ena halvan av kastspöt i havet så nu måste vi köpa ett nytt :)





Härinne sov vi alla tre, det ser kanske litet ut, men vi rymdes fint!



Fina Lasse!



Kapten Herman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback