Hemma igen...

och jag har såklart massor att skriva om, vet inte vars jag ska börja bara. Dessutom vill jag anta en utmaning som jag fått och den får nog gå först...
Resten, dvs bilder från Gotland och dagens JYSK-story, får komma senare...

Nu till utmaningen:

JAG ÄR LÄRARE OCH HAR VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!

Jag är Ma & No-lärare för åk 4-9 och just nu är jag mentor för en klass som går i åttan.
I år undervisar jag No i åk 6 och 7 och matte i åk 7 och 8, dessutom har jag mentorstid och livskunskap.
Jag jobbar i Solna på en skola som heter Bagartorpsskolan och jag trivs jättebra, både med kollegorna och eleverna, det enda som känns jobbigt är att jag har långt till jobbet och att det gör att jag tappar tid med Herman.

Det finns såklart både fördelar och nackdelar med jobbet där den största fördelen är loven (SÅKLART) men nackdelen är att eftersom vi jobbar både på jobbet och hemma på kvällarna så känns det som att jag inte är ledig så mycket. Då är det skönt med lov ibland....

Klassen som jag är mentor för är liten, dom är 15 stycken bara, och dom är supergulliga. Det är klart att det märks ibland att dom går i åttan, det händer mycket då, men jag kunde inte haft bättre mentorselever...
Kram på er...


Nu ska vi se Kronprinsessan och jag vet att den gått på TV och att fortsättningen Kungamordet går nu så vi har lite att se ikapp....

Jag återkommer i morgon med bilder från veckan....

image637


Kommentarer
Postat av: Marie

Jättekul att läsa om ditt jobb och att du trivs med det. Lärare verkar vara jättespännande och loven är nog inte helt fel =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback