Tillbaka från norr...

Så var vi tillbaka i Sthlm efter två veckor i Piteå och efter att ha rullat närmare 180 mil längs med E4:an. Tänkte att jag skulle sammanfatta vår resa lite kort och i bilder:

Vi startade lördagmorgon för två veckor sen. Som tur var har vi stor bil för vi hade med oss hemskt mycket grejor och bilen blev helt full. Vi packade i alla fall bilen och kom iväg när klockan var kvart i åtta. Vi stannade några gånger fler än vi brukar, för Hermans skull, så det tog ca 12 timmar innan vi var framme.
Herman är ju bara helt underbar och var jätteduktig. Han började knorra lite när vi körde genom Skellefteå men då är det å andra sidan bara åtta mil kvar.
Min syster har ju varit i Thailand och hennes barn (Jennifer 13 och Alexander 7) har blivit uppassade av en kompis till henne men när vi kom upp så tog vi över. Nu var man helt plötsligt trebarnsmorsa!!
Dom gick ju i skolan fram tillochmed onsdag och så fort dom kom hem på onsdagen så packade vi in oss i bilen och drog upp till Spadnovare. Där har min pappa och alla hans syskon stugor och min syster har en egen stuga som vi värmde upp och bosatte oss i.  

Vädret har varit varierande, allt från sol och superfint till att hagla. Under dagarna har vi tagit skotern och kört till en tjärn och eldat och fiskat. Slappat och ätit god mat ute i friska luften.

image132

Hermans morfar Ture, min kusin Erica, Herman och Anders.

image133

Herman och Anders

Det var en händelserik långweekend i Spannok. Min kusin hann hugga sig i knät, en skoter pajjade på en utflykt, syrran kom hem från Thailand och någon tände ljus i stugan mitt i natten.....

Eftersom pappa har fyra syskon och dom har barn och tillochmed barnbarn så blir det hemskt mycket folk en sån här helg. Men det är ju bara roligt och helt underbart när alla samlas och äter tillsammans på påskaftonen. Då värmer vi upp storstugan och dukar upp med långbord och alla har med sig något att äta. Det blir som en stor buffé som inte går av för hackor och som ingen behöver gå hungrig ifrån. Den här påsken hade vi även nått att fira, nämligen att min syster kom hem nyförlovad och att Herman har döpts. Eftersom dopet var på Gotland så firade vi honom nu.

image134

Som ni ser så var min syrra väldigt brun och Herman är väldigt vit.....

Ja, det blev ett långt inlägg med ett axplock av vad som har hänt under tiden vi varit borta. Nu ska jag kolla in alla bloggar som jag inte har följt och det kan ta ett tag.

Hej så länge...

Kommentarer
Postat av: Maria

Herman ser ju supernöjd ut! Det gjorde honom gott med lite norrländsk luft....
Åsså är han så sööööt....!

Så brun lotta är!!! =O
Den översta bilden ser ut att vara hämtad från "Jägarna"-filmen....=)

Ådu. Skiiitsnygga tapeter ni verkar ha!! Kollade på gula medaljongtapeter på Beijer igår...men era var ännu snyggare!!!!!!
Kram å välkommen hem!!!

Postat av: Lotta

Hejsan!
Guuuuud vad tomt det blev i Piteå å huset när ni drog... Saknar er redan, skumt va????

Tack Maria för att du tycker om mina tapeter som jag har i stugan vill nämligen ha kvar dem på väggarna...
På över våningen går de i rosa, de är super läckra... Vet ej vad det är för ålder på dem...

Kramar/// Lotta
Älskar er, Herman, Annelie & Anders..
När flyttar ni upp?????

TAck än en gång för att ni finns...

2007-04-15 @ 11:34:18
Postat av: Annelie

Maria: Ja, nu klarar han av avgaslukten ett tag till... Kram
Syrran: Vi saknar er med, när kommer ni ner????

2007-04-15 @ 21:13:14
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback