Tvåårs-trots och nya leksaker....


Jag antar att det finns något som heter tvåårs-trots?
Herman har det i alla fall....

Han som alltid har varit lugn och snäll (som mamma) har utvecklat ett hiskeligt temprament. Om han inte får som han vill så sparkar han, viftar med armarna, ålar sig ur famnen och skriker.
Jag förstår inte vars det humöret kommer ifrån men jag hoppas att det försvinner snart.....




Det värsta är att jag gör som jag aldrig trodde att jag skulle göra,  jag hotar och mutar.



I lördags var vi i Skanstull och shoppade lite och vi var såklart på en leksaksaffär som Herman vägrade att lämna. När vi äntligen fick ut honom ur affären så började han protestera och när vi ville sätta på honom jackan då "flippade han ut" totalt.
Det gick inte ens att få ner honom i vagnen så vi bar ut honom och sprang ner till bilen.
Innan dess så hade jag hunnit hota honom med att han skulle få gå och lägga sig direkt när vi kom hem och inte skulle han få några leksaker heller...
Ni ser ju hur det gick??



Han älskar sina köksprylar och mackor....



Mmmmmm, god macka.......



Kommentarer
Postat av: Marie

Shit vad jag känner igen mig... Sander är oxå i väsrsta trotsen just nu, från att ha varit hur lugnt och go och snäll som helst. Får han inte som han vill skriker, sparka, ålar och viftar han. Det är jätte jobbigt, speciellt om man är ute i någon affär eller liknande. Hemma får han vara sur, men det är jobbigare när man är ute. Det är precis som om de där smarta vet om det, att de får som de vill tillslut. Men jag vet... man måste ta tag i det, för det blir bara värre. Så upp till kamp!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback