9 dagar ledigt i rad......


Så var ledigheten påbörjad, det finns ganska många fördelar med att vara lärare och loven är definitivt en av dem... Nu är jag ledig 9 dagar på raden, det ska bli sååååå skönt.

I går skulle nästan 20 stycken från jobbet träffas på Tudor Arms, en engelsk pub på Östermalm, och jag hade så tur att Anders och Herman skjutsade dit mig så jag slapp åka kommunalt. 
10 minuter efter dom släppt av mig ringer Anders och säger att Herman spyr i baksätet. Vi har bilbarnstolen i baksätet så det går ju inte att nå honom och dessutom var det i centrala Stockholm i rusningstrafik, så han kunde inte stanna heller...

Av förklarliga skäl så hade jag inte ro i kroppen att stanna kvar så länge så efter maten och två öl åkte jag hem... 

Lite trist kanske men det var skönt att komma hem sen, och Herman har faktiskt inte spytt eller mått dåligt sen dess. Han har pigg som en mört så jag undrar om det var nåt tillfälligt tjall på magen eller nåt han ätit....

Jaja, vi ställde in kvällens middag med Anna, Göran och Ville så dom inte ska bli smittade utifallatt.....

image624

Anders fick lite sovmorgon idag, Herman ville nämligen kliva upp redan klockan sex, så han fick ligga kvar.
Och jag måste säga att Herman visar inga tecken på att han skulle må illa eller ens vara lite sjuk...

image625

Jag håller på att ladda upp några filmsnuttar som jag filmade på morgonen så jag återkommer under dagen med dom....

Ja just det, om det är någon som har lust att städa ur en bil som har lite intorkad spya i så är det bara ringa....

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill också ha sportlov. Det får man inte när man som jag är förskollärare... snyft! Ha en skön ledighet. Börja med att ha en trevlig helg!

Postat av: Mariakoden

Grattis till att du har lov!!!!
Förstår att du inte hade ro i kroppen att stanna kvar på puben. Mina ungar har haft luftfickor så de har haft jättelätt för att kräkas.... Just nu väntar vi med spänning på att få besked om A+A kommer in på dansklass på Christinaskolan........De har varit på intervjuer å uttagning å läkarbesök i veckan, tre dagar i rad.....=O Så spännande.......
Vi får höras nån dag å surra!!

Kram!!

2008-02-23 @ 21:11:33
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback