Tisdag..

I går var det en lugn hemmadag för mig och Herman men idag har det hänt grejjer....

Anna och Ville kom och hämtade oss runt halv tio för vidare färd till Catta och Robin. Jag hade såklart med mig kameran men väl där så glömde jag helt att fota. Klantigt, det hade varit kul att ha alla tre killarna på bild.
Jag, Anna och Catta känner ju varandra sen tiden på Lärarhögskolan. Vi läste till Ma/Nv lärare tillsammans och jag kan inte med ord förklara hur glad jag är att vi lärde känna varandra. Vi hade en fantastisk tid tillsammans i 4,5 år trots tråkiga/jobbiga/svåra kurser på LHS och universitetet. (Kan hända att det blev en del öl också.....)

Vi hade ett ställe på Fridhemsplan (Dovas) där vi blev stammisar. En norrlands på flaska kostade 25 spänn så det var ju taget för en fattig student. Jag var där en gång med en kompis från Piteå och då frågade personalen vart jag hade resten av klassen... Då vet man att man har varit där lite för mycket, hehe...

Vi hann bara vara hemma en liten stund innan morfar Ture, elektrikern, kom förbi. Äntligen skulle våran kökslampa komma på plats...

image119

Här jobbar han för fullt...

image120

Herman beundrar morfar....Hm, jag kanske ska bli elare.....

image122

Och så här blev det. Man skulle kunna tro att vi anlitat någon och betalat massor.... Det kostade lite kaffe och en korvmiddag.... Schysst.... Tack Pappa!!

image123


Kommentarer
Postat av: Lilla My

Det var en snygg lampa och så praktiskt med en elare i familjen.Man skulle ha en snickare,målare,elare och vvs;are i varje familj;)

Postat av: Maria

Ser det inte slarvigt gjort ut...? NÄ, skojar bara!! Det blev ju jättefint!!!
Du kan väl skicka hit Ture...vi har lite sladdar att dra....=)
Wow...Vad impad H ser ut av morfar.....!!!
Verkar vara en koncentrerad Anders!!!
Så fina köksgardinerna är!!!!
...eller....ALLT SER JÄTTEFINT UT!!!
Nu ska jag fortsätta jobba!! Ska försöka uppdatera bloggen idag.... Kram o Ha en solig dag...hoppas jag!!!

2007-03-28 @ 07:18:04
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lotta

Hejsan!
Hoppas att allt ar bra med er!!!
Har ar det bara bra, solen skiner & det ar +34(minst)....

Kramar fran moster & Krille i Thailand

2007-03-30 @ 03:55:15
Postat av: EVA

Oj så fint det blev med den snygga lampan ! Perfekt då man har pigga föräldrar...

Ha en fin fredag och njut i solen !

KRAM EVA

2007-03-30 @ 10:21:55
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Annelie

Lilla My: ja det hade varit bra. Skulle behöva nån som kan tapetsera här...
Maria: Herman var imponerad av morfar. Snart ses vi, kram
Syrran: hoppas att ni har det skönt, verkar underbart. Är dock inte avundsjuk på värmen, seeyousoon...
Eva: ja, än är gubben pigg, hihi

2007-03-30 @ 20:46:40
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Thea

Riktigt fint!!

2007-03-30 @ 21:20:02
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback