Besök hos doktorn

 Som ni kanske vet så bokade jag en tid för en månad sen pga att Herman varit så hård i magen?! Igår var det äntligen dags för oss att gå dit.
Herman var jätteduktig och bara skrattade och babblade hela tiden, inte ett dugg ledsen eller rädd. Tvärtom, han ryckte och drog i allt han nådde och ville bara titta på alla instrument som användes. Hur nyfiken som helst....
Jag förklarade hela problemet för den unge läkaren (i min ålder alltså) och han sa (tack och lov) att det inte var någonting ovanligt, de flesta barn blir förstoppade när dom slutar att amma. Jag fick med mig ett recept på Laktulos, har redan testat det men ska ta en större dos, och lite information om förstoppning.
Det var skönt att höra att det inte fanns anledning att oroa sig och att det inte var särskilt troligt att han är allergisk eller så..
Han kommer att ringa upp mig om två veckor för att höra hur det har gått..
Hoppas att det funkar så jag slipper lägga till och plocka bort olika ingredienser i maten.

Vi hade bestämt träff med Catta och Robin i Barkarby på IKEA så vi drog dit.. Där hittade jag ett litet bord som jag har tagit sikte på sen tidigare, det blev även en lampa, servetter, en leksak till Herman, tre små vaser i grönt, lunch och fika.
Jag ville egentligen köpa en ny matta också, som dessutom var nedsatt, men jag orkade inte dra hem den. Jag får ta med mig Anders dit i helgen...

Nu ska jag återgå till att leka med Herman som ligger på golvet och pratar. Så här ser han ut idag:

image103

Glad och med en prilla på väg in...

image104

Jag tror att det är tänkt att gymmet ska ligga åt andra hållet, men jag vet inte :)

Kommentarer
Postat av: EVA

Vilken lite snygging och hur gymmet ska användas...vet nog han bäst...hihi !!!
Vilka fynd du gjort !

KRAM EVA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback