Hermans matvägran

Tror mig ha kommit på varför Herman har matvägrat på sistone. Han gillar inte burkmat!!
Illa, illa för egen del för det är ju så enkelt, man köper färdigt i affären och värmer i micron.
När han inte ville äta igår så kollade jag runt efter lite recept på hur man kan göra egen mat och så fort sambon kommit hem satte jag igång. Det blev köttfärs med potatis och morötter, lite smör och en dutt grädde.
"Oj, nu är det nog många som sätter kaffet i halsen och säger: Grädde? Till en 6-månaders bebis. Men jag ville runda av smaken lite och få med lite extra fett..."
Hade även i lite kryddor för att få lite smak.
Sen blev det sambons jobba att försöka få i Herman lite käk och det gick fantastiskt bra. Han åt massor. Hade dock en liten misstanke om att det kunde bero på sambons närvaro, att Herman var less på sin gamla mamma, men i idag när det blev dags för lunch så testade jag en ny portion.
Jo då, han åt massor igen, så nu blir det till att ställa sig vid spisen oftare. Hmmmm

Kommentarer
Postat av: Ullster

På tal om hemlagad mat... När Micke och Anna hälsade på oss i Umeå när Filip var ganska liten så matade Steffe honom med majspuré (med mycket smör) och fasanrilett (fasan kokt i ankfett). Filip tyckte att det var JÄTTESMARRIGT och åt en hel del. Gissa vem som sket en hel del på natten...

2007-02-02 @ 15:53:40
Postat av: Annelie

Jag gissar på Steffe :) Tack för tipset, jag ska stryka fasan med ankfett från veckans inköpslista / A

Postat av: Malla

Heej Annelaj!
Vikken liten gobit ni har :)
Japp d är kaotiskt i mitt liv, men d är väl som vanligt kan man säga, d börjar bli en vana. Jag verkar gilla det :P Jo jag behöver en massa saker, fast mest då möbler, duhar inte en byrå till övers! Imorrn ska jag vara chaffis åt robert och gänget...till jokkmokk haha kram /MAlla

2007-02-02 @ 21:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback