Fredag.....

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss i dag...
Vi hade nämligen planerat att vi skulle åka in till stan och träffa två av mina vänner som också är mammalediga.
Fika, leka och shoppa stod på listan.... Jag har handlat en mysdress till Herman över nätet som jag skulle hämta i butiken i dag. Tyckte att det var smart eftersom man på så sätt kan spara dom 50 kronor som frakten kostar. Ska visa en bild på den så fort den kommer, kan dock avslöja att den heter Overall drake på deras hemsida,
systerlycklig.
Men, i morse ringde min sambo hem och berättade att dom som var och hälsade på oss i går har drabbats av magsjuka, i alla fall dottern. Så shoppingdagen blev inställd, det är ju inte så kul om vi skulle vara smittohärdar och så drar vi ut på stan och härjar...

Promenad

Jag och Herman blev lite less på att bara sitta inne så vi tog en promenad ner till centrum för att handla. Herman har varit, och är fortfarande, sjukt hård i magen. Vi har provat alla tips som BVC gett oss men det blir inte bättre. Beställde en tid hos barnläkaren, men det visade sig att dom har mycket att stå i så vi fick tid den 20 mars. (Kan ju för f*n inte vänta i fyra veckor....)
Jo, i allafall gick vi ner för att handla lite päron som tydligen ska vara bra mot barnsomärhårdaimagen. Det var i alla fall skönt med en promenad.

I centrum finns en barnbutik, spralliga barn, som har en massa fina saker. Där hittade jag Herman en rolig leksak som kostade 200 spänn, men det tyckte jag att han var värd, som vi var tvungen köpa.
Men senare när han låg på golvet i sitt babygym var det likförbaskat den gamla gratisprylen som var roligare....
Vad gör man???

Dyr leksak

Mamma tyckte den var kul i alla fall. Man dra i sär den och så darrar hela grejjen. Det prasslar, plingar och låter när man kastar omkring den...

Kommentarer
Postat av: EVA

Jag brukade blanda messmör i vällingen då mina kids var hårda i magen... Funkade fint !

Tack för kommentaren hos mig och en riktigt trevlig helg önskar jag dig !

KRAM Eva

Postat av: Annelie

Hejsan, jo vi kör med det också men det hjälper liksom inte... Tack ändå och trevlig helg...

2007-02-23 @ 21:42:19
URL: http://annelieskaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback