Nyårsafton 2011

Ja, den här dagen hade ju kunnat börja bättre. Herman fick hög feber fredagkväll och jag har varit förkyld och hostat massor de senaste nätterna.

Planen var att vi skulle åka över till Jacob, Vickan, Love och Leja tidigt på lördagmorgon så att vi skulle kunna mysa hela dagen, gå en långpromenad och grilla korv ute vid vattnet. Göra en heldag helt enkelt.
Jag kände dock direkt på morgonen att varken jag och Herman var i skick till att fixa det så vi stannade hemma och Anders fick åka själv.

Vi låg i soffan nästan hela dagen, jag såg skidor och Herman såg på Lucky Luke, men kände ju längre dagen gick att vi nog var tillräckligt pigga för att åka över och vara med på firandet.




Här har vi precis kommit fran, jag tryckte i mig alvedon och nässpray och taggade till mig.



Herman rockade lös direkt hemma hos Love.



Här är värdparet som dukar och fixar inför förrätten.



Och här är förrätten, korgar av västerbottenost med godsaker i.



Dags för bubbel.



Jag och Leja tog en läspaus.



Och vad Herman gör vet jag inte riktigt :)



Varmrätt: madelklyftpotatis med tjäder och älgstek.



Farmor Anita!






Vi hann såklart med att spela lite spel och Vickan tillber högre makter.



Nikita illustrerar en ångvält, tror jag att det var.



Kvällen avslutades med fyrverkerier, och det var massor av dem i Trollbäcken.

Tyvärr verkar jag ha åkt på öroninflammation får jag hade jäkligt ont i örat under natten och idag är jag helt lomhörd och har lock för öronen.

Men idag är det ett nytt år så nu ska vi ladda batterierna och ta hand om vårt hem!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback