Jag älskar mitt jobb!!!


Idag när jag hade teknik med åk 9 så pratade vi om vad som driver en elektrisk motor. Jag skulle "repetera" lite och trodde att de hade lite förkunskaper om magneter och magnetfält.
Jag ritade en magnet med nordpol och sydpol och sen försökte jag få dom att säga att det fanns ett magnetfält runtomkring.

Det gick sådär....

Efter x antal minuter och många ledande frågor så var det en kille som sa det magiska ordet: magnetfält.

Jag skrek nästan rakt ut och sa att det här var ju precis som när Sven Melander är reporter i en sketch. Framför mig sitter 20 stycken fågelholkar som inte alls fattar vad jag skrattar åt. Jag glömde bort att dom inte ens var födda när Nöjesmassakern gick på tv.

Jag var tvungen att slänga upp Youtube på Activeboarden och visa dom:




Hysteriskt roligt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback