Motion och grönsaker...


Jag har ALDRIG varit särskilt mycket för grönsaker och har aldrig självmant valt att äta sallad till maten men nuförtiden innehåller min kost till största delen något grönt.
Jag har såklart inte valt bort kött (alltså proteiner) det skulle jag inte kunna leva utan men däremot äter jag inte pasta, potatis, ris eller bröd.
Så kör vi för det mesta både jag och Anders och det har gjort att vi tillsammans har gått ner drygt 20 kg!

Utöver att vara nyttiga så har vi bytt ut frukost och lunch mot en Naturdiet-drink!

Nu är det bara dags att ta tag i konditionen, jag har råkat skaka hand med bästa Malin om att vi ska sprina tjejmilen tillsammans nästa år.

Fatta! Det är 1 mil!!! Det längsta jag har sprungit någonsin utan att stanna är 5 km, så det känns ofattbart!




Men det ska gå och till min hjälp har jag ett löpband som nuförtiden bor hemma hos oss.
Vi slog till och skaffade ett, så nu har jag ingenting att skylla på.
Inte väder och vind eller att jag inte har tid!

Så det så!!!


Kommentarer
Postat av: Ullster

Men vad duktiga ni är!!! Jag skulle åxå behöva ta tag i kost å träning men jag tycks inte riktigt hitta motivationen, har du nå tips? Var inte Anders en riktig atlet tidigare, har för mig att du sa att han sprang maraton å sånt eller minns jag fel??? Å har du verkligen aldrig sprungit längre än 5 km, inte ens när vi var unga???

2010-10-21 @ 13:44:06
Postat av: Helena och Herman

Jag har klarat tjejmilen till och med skadad så kan jag kan alla. Konditionen bygger man snabbt upp det är kul kanske inte i början men då man börja se resultat.

Härligt jobbat Annelie och Anders.

Kram

2010-10-26 @ 18:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback