Hjälp, ska jag aldrig


kunna lyssna på denna underbara låt igen utan att få tårar i ögonen?


Shirley Clamp -När kärleken föds


En varsam viskning i mitt öra
Det gör mörkret mindre kallt
Men jag vaknar ensam och möts av tystnad
I mitt sovrum och överallt

Var är du?
Jag blundar hårt
Kom rör mig nu

När kärleken föds, har den inget namn
När kärleken dör, vet du vad som försvann
När kärleken föds, har den inget namn
Men vi hade den här, tills du släppte min hand

Låtsas ännu, att du finns här
Dina hjärtslag, ge mig skydd
Men jag ser frosten i din fotspår
Som en gåta, aldrig tydd

Var är du?
Det är kallt
Kom värm mig nu

När kärleken föds, har den inget namn
Men jag vet att jag fann den, samma stund den försvann
När kärleken föds, har den inget namn
Den följer ebb och flod, flyger med vinden

När kärleken föds, har den inget namn
När kärleken dör, vet du vad som försvann
När kärleken föds, har den inget namn
Men vi hade den här, tills du släppte min hand

(När kärleken föds, har den liv igen)
Och jag vet att jag fann den

(Men jag vet att jag fann den, samma stund den försvann)
Samma stund som den försvann

(När kärleken föds)
Har den inget namn
Den följer ebb och flod
Flyger med vinden

(När kärleken föds, har den inget namn)
Har den inget namn

(När kärleken föds, har den inget namn)
Har den inget namn


Det är den svenska översättningen på It must have been love med Roxette.

Den spelades på minnesstunden när min systers sambo begravdes, det var den låten som hon valde ut att spela till honom, och den är såååååå vacker, men för mig är den bara sorglig.....

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Då är vi uppväxta i samma by. Jag har mitt föräldrahem där och vår stuga ett stenkast från forsen.



~Livet i byn

Postat av: Lotta

Saknar er där nere...



Sitter & kollar in när det passar att vi kommer ner..

Ringer dig/er ikväll...



Kramiz från moster

2008-09-08 @ 08:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback