Påsk i Spannok!


Nu ska jag försöka berätta lite kortfattat hur jag och Herman hade det i veckan när vi åkte till Norr.
Vi flög till Skellefteå där vi blev hämtade av Peter och han skjutsade oss till Piteå och hem till syrran. Hon och Krille är dock i Thailand men Jennifer, Alexander och Jennie var hemma.
Vi sov en natt i Piteå och sen åkte jag, Herman och Alle till Bredsel där mormor och morfar bor. På väg dit åkte vi via Älvsbyn där Kajsa, min bonussyster, och hennes kille Daniel bor.
Vi stannade kvar i Bredsel en natt och på fredag förmiddag drog vi till Spadnovare.

image672

Herman kollar så att skoterbrillorna inte dammat igen sen förra påsken.

image673

På dagarna åkte vi skoter till en tjärn som vi arrenderar och där pimplar vi och käkar god mat över öppen eld.
 
image675

Farbror Åke hugger ved..

image676

På kvällarna när vi är hemma i stugan gäller det att sysselsätta morfar och då passar det bra att krypa lite under bordet!

image677

Underbart väder, kallt i luften men när solen är framme så är det superhärligt...

image678

Lydia sitter på toppen av en stooor snöhög och kollar ut över vidderna.

image679

Morfars stuga, det är gott om snö i år.

image680

Höga snökarmar...

image681

Min farbror Stig har en björnfäll som ligger på golvet och Herman var inte ett dugg rädd trots att det ser lite läbbig och hungrig ut...

image682

Herman ville nästan pussa lite på den.


image683

Efter en hel dag ute är det skönt att slappa på morfars mage..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback