Julbak och Polly!


Här hemma är det forfarande magsjukan som dominerar.
Vi trodde att Herman tillfrisknat men i natt så stod spyorna som spön i backen i vår säng...
Det var hemskt omysigt....

Vi hoppas dock att det är över nu och att vi alla håller oss friska till helgen då vi har bjudit in våra vänner på glöggfest.
Här är förberedelserna i full gång och jag har faktiskt hunnit baka lite...

image547
(Bilden är från TV4´s hemsida)

Jag testade att baka Leilas Saffransskorpor och det var busenkelt, dessutom bakade jag saffransbullar.
Jag är inte så mycket för russin så jag gjorde en variant där dom ser ut som kanelbullar men innehåller saffran och mandelmassa i stället.


image546
(Bild från Fazer´s hemsida)

Köpte dom här idag, men fy fanken vad det inte var gott....
En massa skumma smaker som inte passade i min mun i alla fall....
Menmen, ni kanske tycker om dom....

Nu ska jag rätta matteprov och sova samtidigt, undra om det går....

P.S Var bara tvungen att ändra bakgrundsbild, det är förra årets julkort på Herman.... D.S

Kommentarer
Postat av: m a r i a k o d e n

...inte svårt att vara en häcker när man har en sååå braaa lärare!!!
=)
Kram!

Postat av: Eva

Skönt...då slipper man prova nya Polly...
Hoppas ni piggnar till och mår gott i helgen !
***
Ha en fin första advent !
KRAM EVA

2007-12-01 @ 10:16:04
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback