Sköna fredagkväll

image201

Så var det fredag igen, hemskt vad veckorna går fort.... Eller hemskt, det är ju lite kul också.....
Positivt: 4 veckor kvar tills Anders har semester och efter det går han på pappaledighet.
Negativt: snart dags att börja jobba.... Ju längre tiden går desto mer känner jag att jag vill vara hemma längre, men det blir nog bra när man väl börjar om....

Måste bara berätta lite om vårt hemska sjukhusbesök häromdagen...
Vi skulle på återbesök för att ta om några blodprover som visade ett förhöjt värde på sköldkörteln så vi åkte in tidigt på morgonen i onsdags.
Eftersom dom lägger på bedövningssalva där dom ska sticka och den ska verka i 1 timme så hann vi med en fika hos Vickan och
Love som bor granne med sjukhuset.
När vi kom till provtagningen så började dom med att sticka i vänstra armen och där kom det.... ingenting!!!
Sen stack dom i högra armen och där kom det..... inge blod!!!

Då började dom dilla om att vi nog måste åka till SÖS och göra det där men det hade jag ju verkligen ingen lust med.
Till slut blev vi skickade till barnläkarmottagningen i stället och där stack dom honom på handen och i ett finger. När vi äntligen fick gå därifrån (efter fyra timmar) så hade Herman fyra plåster på armarna och var många tårar fattigare.

Behöver jag tillägga att Herman skrek hela tiden??!!  Inte så mycket för att det gjorde ont, för han kände nog inget, men det känns nog inte så roligt när främmande människor håller fast en i armen och petar i en med främmande föremål.

Det enda positiva med det hela är väl att jag blev uppringd av en läkare idag som berättade att proverna såg bra ut. Det var ingenting fel på honom.... Han är inte allergisk mot något och han har inget fel på körteln.... Skönt.....




Kommentarer
Postat av: evans

Vilken sötis! Sjukhusbesöket lät ju inget vidare, men tur att proverna inte visade något.
Jag har inte varit in här förut, tror jag, men du verkar ha en trevlig blogg!

Postat av: EVA

Oj så skönt att proverna var bra !!! Första gången dottern skulle stickas så skrek hon och fäktades tills dess att nålen var i armen...Då sa hon :
-Mamma, det gör ju inge ont...
HGoppas bara att han inte får några dåliga minnen av det...han kanske är lite för liten för det.
Ha en fin Pingst-och-Mors-Dags-helg !
JÄTTEKRAM EVA

2007-05-25 @ 21:40:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Jäkla vad åskan går...vet inte om jag vågar sitta vid datorn..Här är jag helt hes...i morron kommer jag vara utan röst...Jäklairritated!!Har varit å åkt båt å snart ska jag sova...Ag gråter o vill inte att jag far till Turkiet å blä,,,,Sa att jag kommer vara hemma NIO veckor med dom i sommar så en vecka kan jag väl få!! Men man har lite dåligt samvete... Har varit i lule å hittade NOLL skor till bröllopet...Har ett par DrMartens men de är klumpiga å pyser när man går....MORR!! Vilken lintott han är eran son!!! Vicka läkare va....inge kul att bli stucken!!!!
Ha det så bra i veckan å blogga på så jag har nåt å läsa sen!!!! Kram från mig.....!!!!

2007-05-26 @ 00:27:38
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilken söt son!!

2007-05-26 @ 08:05:43
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Annelie

Evans: ja, det var skönt, kul att "se" dig, du är välkommen tillbax...
Eva: ja, en sten föll från hjärtat, vilken tuff dotter du har...
Maria: Hoppas du får en underbar resa... Hoppas vi ses snart..
Junitjej: Tacktack, jag håller med :)

2007-05-28 @ 22:09:01
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback