Herman har fått sin första tand!!!

Idag upptäckte jag att det var väldigt vasst i munnen på Herman och minsann......
Han har fått sin första tand.....
Hurra, hurra...... Jättekul.....
Det firade vi med att äta pizza....

Annars har vi haft en toppeninledning på veckan. Anders var ledig måndag så vi åkte ut till Tyresö till hans arbetskompis Tomas. Han och hans sambo Åsa har precis flyttat till hus så vi passade faktiskt på att låna deras uppfart till att byta däck. Äntligen var det gjort.
Dom har en flicka som heter Ida och som är född i maj.... Här är hon...

image164

(Det är gott med kex....)

Eftersom affärerna var öppna så passade vi på att uträtta en del ärenden. Vi köpte en del saker som vi hade planerat att köpa men det blev även en del impulsköp, bla en Mclaren-vagn till Herman.

På kvällen hade vi bjudit över Jacob, Vickan och Love på middag. Det blev en grekisk pytt-i-panna som blev väldigt lyckad...

          En liten (klickbar) bild på Love och Vickan.

          Och en bild på Herman och Jacob.

Efter middag och efterrätt så blev vi såklart lite spelsugna. Vi började med en Gin Rummy som jag inte kan komma ihåg vem som vann men sen spelade vi ett spel som vi köpte för ett tag sen men som vi aldrig testat.
Det heter Med vilda gester och det var jättekul.
Jag vet inte om det var för att jag var med i det vinnande laget (Jag och Jacob) eller om det var för att jag drack lite vin till maten, men kul var det. Jag rekommenderar!!!!

Idag var det Anders tur att få sovmorgon så jag har fixat lite här hemma. Har börjat snygga till lite i köket, bilder kommer när det är klart.

Nu är det klart slut från Vintrosagatan....

Kommentarer
Postat av: EVA

Oj så kul med första tanden !
Ni verkar då ha haft en fin Valborgskväll med både vin och spel...hihi !

KRAM EVA

Postat av: Viktoria

Hello,
Vill bara påminna om att det var JAG som vann Gin Rummy - helt överlägset!

Skönt att du valde miniatyrbilder på de där fotona om de nu skulle vara med.
Kramar

2007-05-01 @ 21:32:57
URL: http://burgefisken.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Oj, blev visst lite ivrig där. Grattis Herman till tanden! Den måste jag få se!
Vänta nu...pizza? Missförstod jag något igår?
Ha det!

2007-05-01 @ 21:35:19
URL: http://burgefisken.blogg.se/
Postat av: Annelie

Eva: vi hade en toppenkväll, speciellt kul är det då man vinner, är en ganska dålig förlorare, hehe
Vickan: Jo, det är miniatyrbilder men man kan klicka på dom så blir dom stora....
Vi ska bli nyttiga.... Snart.... Lovar.....
Kram på er

2007-05-01 @ 22:07:49
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Så lustigt...vi har åxå varit bortbjudna på Grekisk Pytt i helgen/igår....=)
Vääääldigt mumsigt!!!
Väldigt nyttigt....!!
pizza är åxå nyttigt. Ost innehåller kalcium å av det får man starka ben.
Visst var det så???
Idag har jag blivit nyttig å slutat med socker...!!!
Vi får peppa varann!!!
KRAM Å GONATT!!!!!

2007-05-01 @ 22:18:11
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hallå....såg din kommentar hos mig..Jo fy...inget kul att joxa med hans deklaration tre år efter han dog.... Sen att man ska fylla i nån N-blankett....snark...ska strunta i det å se vad som händer. Träffade vår vän U på åhlens som handlade en massa förvaringsgrejjeer...jag ska ta å härma henne...så imorron ska här köpas pärmar åsså ska jag få ordning här hemma!!

Kram å gonatt!!
Pussa Herman från mig,
Anders kan du sägahej, hej från mig!! =)

2007-05-01 @ 22:34:24
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Moster Lotta

Vilken trevlig valborgs ni verkar ha haft, ante mig att du inte vann eftersom det inte stod skrivet. Själv så firade vi aftonen i Bredsel hos Morfar det var super hann med ett besök till Raimos bar... Kusin Jennifer följde med dit..

Kram från moster & kusinerna

2007-05-02 @ 07:45:09
Postat av: Annelie

Åh, vi hade åxå velat vara i Bredsel och på Raimos. Saknar er massor... Kram

2007-05-02 @ 07:53:42
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Moster Lotta

Glömde gratulera till först tanden, GRATTIS!!!!

Miss you..

2007-05-02 @ 10:52:55
Postat av: MO

Grattis till den första lilla tanden.Låter som ni haft en trevlig ledighet, kram Maria

2007-05-02 @ 16:43:52
URL: http://medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback