Skansen i onsdags och nu är det fredag....

image124

I onsdags var Jag, Herman, Catta och Robin på Skansen. Som ni ser så var vädret underbart, solen sken och det var väldigt varmt. Ja, det är ju underbart för dom som gillar värme, hmmmm.....

Men i alla fall....

image125

(Sovande gråsäl)

Vi började med att traska runt bland älgarna, visenterna, sälarna och vargarna. Dom nordiska djuren alltså. Då passade Herman på att sova...
Sen tog vi en liten glass och kaffepaus och Herman fick smaka mammas favvoglass Top Hat. Det var mums....
Jag är förresten varken full eller trött det ser bara så ut, skulle ha stajlat till mig lite innan vi gick, kanske...

      

Efter en välbehövlig paus så klev vi in på SkansenAkvariet. Där såg vi Jonas i egen hög person...
Roligast, tyckte nog både jag och Herman, var lemurerna och surukaterna.

image129

Lemur som sitter och myser i solen.

image130 

En till, dom är ju så söta...

image131

Åsså surukaterna, som sitter och passar på fienderna, alltså oss...

Vi såg ju en massa andra djur också, men det var nog inte så lätt att fatta för Herman och Robin vad det var. Fiskarna och krokodilerna roade inte alls, men dom djuren som skuttade omkring och klängde i träden skrattades det åt.

Jag törs väl knappt skriva att jag var i Farsta centrum och shoppade i går?? Ni måste tro, och framförallt Maria, att jag/vi inte gör annat. Jag och Herman mötte upp Vickan och Love där och det blev en del rännande i butiker men också en lunch och en fika.

Just nu ligger Herman och sover middag och jag borde passa på att packa. Vi åker till Piteå, eller kör bil upp rättare sagt, tidigt i morgonbitti. Hade först tänkt åka i kväll och köra på natten men nu har vi äntligen bestämt att det passar oss bättre att köra på dagtid.
Så ikväll blir det en slappar och packarkväll med Lets dance i bakgrunden, hejja Martin, och i morgon sitter vi i bilen hela dagen.
Nästa blogg skriver jag alltså från Piteå, vi hörs....


Kommentarer
Postat av: EVA

Var på Skansen påsk för två år sen med dottern, som mest tyckte om akvariet med ormarna och fiskarna ! Hon strök en stor pytonorm och då var ju mamma också tvungen att göra samma sak...och det gick bra !

Ta det lugnt nu i trafiken imorrn och ha en bra tripp upp hit !

KRAM EVA

Postat av: Annelie

Vi ska ta det mycket lugnt, det får ta den tid det tar. Brukar köra i sträck (innan Herman) men får nog stanna oftare nu....
Tack och kram / A

2007-03-30 @ 20:43:41
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Maria

Nähä...har du shoppat....du skojar....sånt gör väl inte du????????
Kör försiktigt... Å du vet vad jag brukar säga när du ska komma till piteå:
-Jävlar...jag måste banta NU!!!

Kram!!!

2007-03-30 @ 21:14:49
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Thea

Åh, vad mysigt det lät med Skansen...och Top Hat!!

Ha det bra i Piteå.

2007-03-30 @ 21:19:06
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: EVA

Ville bara önska er en riktigt GLAD PÅSK !

PÅSKKRAMAR från EVA !

2007-04-05 @ 22:15:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lilla My

Åh,det sätter i gång min längtan till sthlm vid den här tiden.Det är så vackert.Mina barn älskar Skansen.Ha en bra dag!

2007-04-08 @ 15:47:43
URL: http://bibbi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback