Maria: den här boken var det senaste jag köpte....

image300

Dagens boktips: eller, kanske inte....
Har bara läst 140 sidor än så jag får nog vänta med att rekommendera den..

Köpte den häromdagen när vi var i Sickla och handlade. Råkade gå in i bokhandeln och fick syn på den här. Handlar om en polis som heter Harry Bosch och jag har läst alla andra böcker i samma serie. Finns typ 10 stycken.....

Fastnade för den har författaren för en himla många år sen när jag läste en bok som heter Poeten. Det bästa jag nånsin läst och den kan jag rekommendera, den är så jäkla bra.

Jag sitter dock fast i deckargenren så det är sällan som jag läser nåt annat... En och annan biografi kanske...

Den uppmärksamme ser att boken är rejält tillknycklad, trots att det är en kartonnage.
Hur kan den ha blivit det, undrar ni???

Jo, efter vi gått klart i köpcentrumet (dom han en massa bra affärer som jag tror vet att Maria skulle gilla) så skulle vi in på ICA och handla. Anders skulle kuta en snabbis till bilen för att lämna Hermans vagn, vi tog honom i bärselen istället, och kommer tillbaka och säger: Fan vilken jobbig vagn, det går ju inte att fälla ihop, det måste vara nåt fel....
Jaha, sa jag, inte ont anande....

När vi kommer till bilen och jag ska visa honom att det minsann inte är fel på vagnen så hittar jag min nyinköpta bok alldeles ihopknölad. Den såg ut som ett V....
Och inte misstänkte han att nåt kunde ha kommit i vägen, utan han tog bara i mer......

Jaja, det är ju bara en bok, men ändå.....

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Säger bara: Tyyypiskt killar!!!
Har aldrig läst nån av honom....Gillar vissa deckare...Typ Läckberg..Bill Lundholm (?) södermalmsmorden å östermalmsmorden.....
Men du...Jag har inte fått brevet!! Undrar om posten klantar sig igen eller nåt!!!! Fy... Ihate posten!!!!
Ska kolla i morron.....Får väl ringa å skälla på dom annars!!!!!
Nu ska jag kolla ditt andra inlägg... Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback