1-års koll och sista sprutan...

Nu har vår lilla prins fyllt ett och i onsdags var vi på BVC för 1-års kontroll och sista vaccinationssprutan.

Herman väger 8785 gram, är 75 cm lång och huvet är 47,7 cm i omkrets.

Allt såg bra ut och läkaren tyckte att det var en söt kille vi hade, men det visste vi ju redan...
Däremot tyckte hon att han var lite smal (trots att han ligger precis på SIN kurva, han har ju varit liten ända sen han föddes....) och att vi borde ge honom smör i maten och gröten. Vet inte vad jag tycker om det och än har vi då inte börjat...
Hon frågade mig hur jag såg ut när jag var liten och då berättade jag att jag var smal som en sticka ända tills jag började gymnasiet och sen dess har jag varit tjock... Då fnissade hon lite.....

image363

En trött Herman som somnade i mitt knä i går....

image362

Jag har lånat en cykel av Vickan och nu har vi köpt cykelsits till Herman och hjälmar till hela familjen. Idag tog vi premiärturen och Herman tyckte det var sååå kul så det kommer bli många turer i sommar. Hoppas att det blir rea på cyklar snart så kanske jag kan fynda en....

Kommentarer
Postat av: Vicke

Grattis i efterskott till gulliga 1-åringen.
Mysigt med cykelturer:)

Postat av: MO

Gratta prinsen i efterskott. Skönt att ta en cykeltur. Man ska nog titta på hur föräldrarna ser ut o inte bara titta på kurvor....kram

2007-07-30 @ 19:22:20
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Kanske liiiite
inredning???
Ni verkar ha sååå fint.....
Vi kanske dyker upp nån dag....vem vet????
Å vad du är ett gott föredöme! hjälm!!
Å snygg var du i den åxå!! Inte illa!!!
Tänk att herman är ett år redan!!!=O
Tiden går fort!
Träffat en massa skojisar på pdol å alla hälsar till dig!!!!
Ha det bra!!!
Kram!!!!

2007-07-30 @ 21:14:39
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback