Hemlagat till Herman!?

Nu ligger min lilla prins och sover och jag passar på att göra sånt jag aldrig hinner när han är vaken. Som att leta recept till egenlagad barnmat.
Herman är drygt 6 månader och vi har sedan två månader tillbaka gett honom smakportioner av burkmat. Jag försöker ge honom ett mål varje dag (lunch) men på sistone så har han knipit igen munnen ordentligt. Jag prövar med allt: sjunga, göra roliga ljud, hålla upp leksaker och en massa annat men inget funkar. Sticker jag mellan med lite fruktpuré eller en brödbit så gapar han stort men så fort det blir mat så blir munnen ett streck.
Jag är minsann ingen bullmamma (min kära syster fick den genen) men jag tänkte testa att laga egen mat och se om det fukar. Hör gärna av er med tips på var man kan hitta recept!

Kommentarer
Postat av: anna wintour

jag skulle också vilja ha ett barn

Postat av: Annelie

Anna:
Jag vet hur man gör :) Vill du ha några tips?

2007-02-01 @ 17:28:23
URL: http://annelieskaos.blogg.se
Postat av: Maria

...fniss....

2007-02-01 @ 20:18:14
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback