Hemlagat är godast!

I går och förrgår när det var dags för Hermba att äta så fick han burkmat. Med lite grillkrydda (tips från faster, tack!) och en dutt ketchup så gick det bra med spagetti och köttfärssås, men idag när jag skulle testa med grönsaker med lax var det tvärstopp. Till saken hör att han inte ville ha välling när han vaknade klockan fem (och låg vaken till halv sju) och inte ville han ha gröt till frukost.
Jag lyckades få i honom lite mellis innan han skulle sova runt halv tolv, och några rån-bitar men mätt blev han nog inte.
Jaja, tänkte jag. Får väl ställa mig vid spisen. Jag kokade några morötter och några potatisar och mixade det med en laxbiff som fanns i frysen, lite mjölk och smör gjorde rätten komplett. Och jösses vad han åt. Nu sover han igen, mätt och belåten.
Herman säger: Tack morfar och mormor för mixern, äntligen får jag riktig mat.

Kommentarer
Postat av: Lotta

ja kära syster, tänka sig att du har blivit sådan kock... Snart är du en "riktig" bullmamma...

Kramiz Lotta

2007-02-07 @ 14:42:20
Postat av: Annelie

Nej du, det är din lott(a).. Hehe
Kram tebax..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback