Tofsar på öronen...


Dags för Hermans första besök hos frissan, alltså Anna.
Som ni ser så börjar Herman se ut som ett lodjur eller kanske en uggla. Håret hänger långt över öronen men det är ju så tunt och fjunit att vi inte har velat klippa det.
Men nu är tiden, läs Mamma, mogen för ett besök hos salong Anna i Södertälje. När vi var där i går så passade vi på att bli klippta, jag fick en kortare och rak lugg och Herman blev av med tofsarna.....

image398

Men Anna hade det inte lätt, Herman var inte på sitt bästa humör i går så han vägrade låta sig klippas lättvindigt. Huvudet gick fram och tillbaka, runt runt, tårarna sprutade och det gick inte ens att muta honom med ett äpple...
Men det blev faktiskt bra till slut.....

image399

Ville i min famn....

En härlig (men suddig) bild på när Herman gungade häromdagen..

image396

Suddig bild, men kolla va kul det är att gunga....

image397

Det är kul med kottar....

Kommentarer
Postat av: MO

Det är inte lätt att klippa små barn. Har alltid klippt mina barn o andras barn i många år....ibland har det knappt gått alls, men man får inte ge sig. Kram

Postat av: Lotta

Hejsan på er!
Ska inte Herman bli hårdrockare???? Klipp inte pojken...
Kram moster

2007-08-14 @ 20:50:38
Postat av: Mariakoden

Men Lotta....Babyfjun måste bort!!! Sen håller jag med dig......Klart ungen ska ha lååångt hår!...eller Herman menar jag....
Fy vad jag luktar....gör man det när man går på diet????
Blä......
Ha det bra!! Kram från en som luktar SUPERäckligt......=(

2007-08-14 @ 22:43:40
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback