Tripp till farbror doktorn....

Så, då var dagens besök hos doktorn avklarat.
Anders smet från jobbet lite tidigare så han kom och hämtade oss hemma. Herman låg och sov så jag var tvungen att väcka honom lite försiktigt när det blev dags för att dra.
Först fick vi träffa en sköterska som gjorde sticktestet. Det blev 4 stick på armen för att kolla om han är överkänslig mot soja och mjölk.
Herman var jätteduktig och sa ingenting när hon stack utan satt snällt och kollade in vad hon höll på med.
Sticken blev pyttelite röda och när vi fick träffa läkaren så sa han att det kan bli så ibland utan att det betyder att man är allergisk.
Sen satte dom på bedövningsplåster i båda armvecken för en timma senare  var det dags att ta blodprov.  Det var inte lika roligt men det berodde nog mest på att det var två sköterskor som höll i armen för att försöka pricka venen ordentligt. Det gick sådär så hon var tvungen att testa andra armen också..
Så han fick plåster på båda armarna men dom har vi dragit bort nu.

image151

Här har jag dragit upp ärmarna så att ni skulle få se alla sticken men det var inte så lätt att få honom att vara stilla så jag struntade i det. I morgon när vi åker och handlar tror jag att Herman ska få välja sig en ny leksak. (Jennifer: du vet ju hur han gör....)

Kommentarer
Postat av: EVA

Vad duktig han var. När yngsta dottern skulle ta blodprover för några år sen, så skrek hon hysteriskt tills de hade satt nålen och hon upptäckte att det inte gjorde ont !
Hon är jordnöt och nöt allergiker, samt häst, hund, björk, gräs,...ganska jobbigt och förra året trodde vi att det var mjölk också, men tydligen var det bara tarmen som var lite irriterad.
Men man vänjer sig med det också...

KRAM EVA

Postat av: Mariakoden

.......stackars H......
Tycker han ska få FLERA leksaker juh....
Kram!
Ps...nu måste jag sova.så jäkla trött.......

2007-04-24 @ 21:41:15
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Blev det nå nya leksaker??????????
Kram!!

2007-04-25 @ 20:31:58
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Love

Hej Herman,
Kunde din mamma titta när de stack dig? Min tittade bort när de stack mig för PUK-testet (eller vad det nu hette).
Hej då!

2007-04-25 @ 21:20:27
URL: http://burgefisken.blogg.se/
Postat av: Annelie

Eva: Jag är själv allergiker (var värst när jag var liten) så jag vet hur jobbigt det är att inte kunna äta vad man vill och inte kunna mysa med lurviga djur. Usch...
Maria: Han är värd så mycket leksaker så jag kommer inte att orka bära hem allt...
Love: Min mamma är cool, hon hade ögonen öppna.. Men det var värre när jag var riktigt liten, det blir bättre kan du hälsa mamma...
Kram på er

2007-04-26 @ 09:28:28
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback